In het landelijk register kinderopvang en peuterspeelzalen (LRKP) worden alle kinderdagverblijven, organisaties voor buitenschoolse opvang, gastouderbureaus en gastouders geregistreerd, die voldoen aan de kwaliteitseisen van de Wet Kinderopvang. Ouders hebben vanaf 1 januari 2011 alleen recht op kinderopvangtoeslag als ze gebruik maken van kinderopvang die in het LRKP staat.
Onze LRKP nummers zijn:
Voor Dagopvang en Peuterspeelleergroep: 195603503
Voor de BSO: 215717752
Mocht uw kind(eren) een dag of dagdeel geen gebruik maken van de opvang, bijv. ingeval van ziekte of vrije dag, dan worden deze dagen gewoon gefactureerd. We hebben deze dag immers gereserveerd voor uw kind(eren) en hierop is de kind-leidster ratio vastgelegd. Dagen tijdens vakanties mag u inhalen mits dit mogelijk is qua leidster kind ratio op de gewenste dag.
- Babymelk poeder en fles.
- borstvoeding: het is mogelijk om zelf te komen voeden. Ook kunt u afgekolfde melk meegeven.
- Eigen flessen en tuitbekers indien van toepassing.
- eten en drinken: wanneer uw kind afwijkende producten of dieetvoeding gebruikt, vragen wij u hier zelf voor te zorgen. Mocht uw kind een allergie hebben, dan vragen wij u dit tijdens het intake gesprek door te geven aan de pedagogische medewerkers.
- Knuffel of speen; dit kan op de locatie achterblijven. Bij het gebruik van een fopspeen vragen wij u zelf op te letten wanneer deze vervangen moet worden
- Voor eventuele ongelukjes met eten/drinken of zindelijk worden: setje extra kleding.
Wij zorgen voor alle standaard eten en drinken, zoals vers fruit, broodmaaltijd, melk, karnemelk, thee, overige sappen, crackers en koekjes. Veelal biologisch.
Natuurlijk kan het eens voorkomen dat u – om welke reden dan ook – een dag of dagdeel wilt ruilen. Als dat qua groepsbezetting mogelijk is, bieden wij u hiervoor graag de mogelijkheid. U kunt dit aanvragen bij
Annet Bouma (info@roekeltsje.nl)
Wij streven naar een hoge kwaliteit, toch kan het voorkomen dat er iets gebeurt waar uw vragen, opmerkingen of een klacht over heeft. Wij stellen het bijzonder op prijs als u dit eerst bespreekt met de betrokken medewerkers. Natuurlijk kunt u ook terecht bij de ondernemer
Wij werken met de onderstaande klachtenregeling:
Klachten/geschillenprocedure KDV/BSO It Roekeltsje
Intern Klachtenreglement van Kinderopvang It Roekeltsje
Voordat de procedure beschreven wordt, volgt hier eerst een omschrijving van de term klacht:
“Een klacht is een mondelinge of schriftelijke uiting van ongenoegen van een gebruiker over een gedraging van de kinderopvangorganisatie of van één van haar medewerkers tegenover een gebruiker”.
U en uw kind staan centraal
U en uw kind staan centraal. Maar hoe geven we dat vorm? Dat doen we
door te vragen hoe de opvang goed aansluit op uw wensen en door u te
betrekken bij wat er gebeurt. Samen met u geven we de zorg en opvoeding
van uw kind zo goed mogelijk vorm. Naast de individuele aandacht voor uw
wensen, organiseren wij ouderbijeenkomsten meestal in samenwerking met de oudercommissie (oc-itroekeltsje@hotmail.com)
Als u klachten heeft
Bent u ontevreden of gebeurt er iets waar u het niet mee eens bent, dan
horen wij het graag. Vanzelfsprekend praat u eerst met de mentor van uw
kind over het probleem en zo nodig met de houder Annet Bouma.
Meestal is dat voldoende en wordt er een oplossing gevonden. Echter, soms lukt dat niet of voelt u zich niet voldoende/goed gehoord.
In dat geval kunt u overwegen gebruik te maken van onze klachtenprocedure door schriftelijk een klacht in te dienen.
Klachten indienen
U kunt op twee manieren schriftelijk uw klacht indienen:
- Per e-mail naar: info@itroekeltsje.nl
- Middels het interne klachtenformulier F 345. Deze kunt u per mail opvragen bij info@itroekeltsje.nl
Gegevens
Voor de behandeling van uw klacht hebben wij de volgende gegevens van
u nodig:
- Uw naam en contactgegevens (adres, telefoonnummer en/of e-mailadres)
- De naam van uw kind (voor- en achternaam)
- De naam van de groep/opvang van uw kind
- De datum van het voorval waarover uw klacht gaat.
- Gegevens over de persoon of datgene waarover de klacht gaat.
- Een beschrijving van de klacht.
- U kunt ook aangeven wat u wilt dat de Kinderopvang doet naar aanleiding
van uw klacht.
Contact
Wij nemen zo spoedig mogelijk na ontvangst van uw klacht telefonisch of
schriftelijk contact met u op. U krijgt dan:
- Een ontvangstbevestiging van uw klacht.
- Uitsluitsel of uw klacht volledig is en qua strekking onder het klachtenreglement valt en op basis daarvan in behandeling kan worden genomen.
- Uitleg over de procedure van afhandeling van uw klacht
Afhandeling
Wij streven er naar om binnen zes weken na ontvangst schriftelijk op uw
klacht te reageren, tenzij wij in de procedure iets anders met u hebben
afgesproken. In het antwoord staat onder andere:
- Een samenvatting van uw klacht
- De bevindingen uit het onderzoek naar uw klacht
- De conclusies van de organisatie over uw klacht
- Eventuele maatregelen n.a.v. uw klacht
Als wij meer dan zes weken nodig hebben om schriftelijk op uw klacht
te reageren, kunnen wij de termijn verlengen. U hoort binnen zes weken
na ontvangst van uw klacht of wij extra tijd nodig hebben.
Externe klachtafhandeling
Indien we er samen niet goed uitkomen, kunt u voor informatie, advies
of bemiddeling terecht bij het Klachtenloket Kinderopvang via
www.klachtenloket-kinderopvang.nl-ouders
Bescherming persoonsgegevens
Wij leggen persoonsgegevens vast in dossiers. Hierop is de Wet Bescherming
Persoonsgegevens (WBP) van toepassing. Daarom hebben wij een privacyreglement waarin de toepassing van de WBP is geregeld, waaronder het recht
op inzage en correctie.
Bel dan met Annet Bouma; 06 12108872
Een ziek kind hoort niet thuis op de opvang. Heeft uw kind koorts hoger dan 38,5 graden en is het ziek, dan kan u uw kind niet brengen. Als het kind al op de opvang heeft en verhoging krijgt, dan bellen we u en dient het kind te worden opgehaald. Bij besmettlijke ziekten altijd even overleggen met ons wat het beleid hierin is.
Ouders moeten schriftelijk toestemming hebben gegeven voor het spelen bij vriendjes. Wij moeten altijd op de hoogte gebracht worden bij wie het kind is en hoe het kind bij ons terugkomt of wordt gehaald.
Als er ruimte genoeg op de groep is, mag er ook weleens een vriendje/vriendinnetje mee naar It Roekeltsje.